tisdag 13 november 2012

Essie "Leading Lady"

Här kommer ett till av de tre lack som jag köpt ur Essies Leading Lady kollektion. (Beyond Cozy fick ni ju en sneak peak på under mitt senaste Nail Art Sunday-inlägg.) Lacket är fantastiskt snyggt på alla flaskbilder som Essie visar och jag blev kär i det direkt. Att sedan ha det på naglarna var tyvärr inte riktigt min kopp te (även om Magnus tyckte det var riktigt snyggt).

Färgen är ju fantastisk, något annat tänker jag inte säga, men lacket föll mig inte i smaken helt enkelt. Jag tror det beror på att glittret kändes lite för stort... När jag skulle lacka med det höll jag på att få hjärtsnörp efter första lagret, jag trodde verkligen inte att det skulle bli snyggt och opakt utan mer fläckigt, men efter andra lagret var det näst intill opakt. På bilderna är det tre lager med Leading Lady, sen har jag kört ett lager vanligt topplack innan jag tog SV och då blev det slätt och blankt som jag vill ha det. Och ja, nu när jag tänker efter så gillar jag nog Leading Lady ganska mycket ändå. Det är inget fel på storleken på glittret alls! :)




Jag är verkligen en sucker för julen och trots att Leading Lady kanske inte är min favoritlack så kan det här ändå bli det som får pryda min naglar på julafton. Brukar ni köra julfärger på naglarna runt julen eller tar ni vad som helst som känns "rätt" just då?

Färg: 5/5
Applicering: 3/5
Formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


// Sleepy Elin

14 kommentarer:

  1. Det var ju jättesnyggt!! Både nyansen och glittret var riktigt nice! Hur är hållbarheten på Essielacken? Äger inget nämligen...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker Essie håller lika bra som OPI och China Glaze så är du nyfiken kanske du borde byta till dig ett Essie (ja, eller köpa ett) så du får testa :) Jag kan ibland tycka att Essies färger inte känns så speciella men det gäller inte den här kollektionen tycker jag.

      Radera
  2. Åh vad roligt att du började med det här!!
    Det här lacket var riktigt snyggt!!
    Det här ska jag nog skaffa! :)
    På julafton kör jag nån slags julmanikyr. Det kan bli alltifrån bara ett rött lack till avancerad nail art ;) beroende på hur mkt tid jag har. Jag jobbar som florist och sista veckan före jul är det helt hysteriskt och vi jobbar som galningar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte att den här skulle få bli först eftersom du frågade efter den i Haul-inlägget :)
      Oj, ja jag kan tänka mig att det är en del att göra som florist veckan innan jul. Men nu är ju julafton på en måndag så du kanske får lite extra tid på söndagen om ni inte har öppet extra länge eller så.

      Radera
  3. Vad fint det var! Äger inte många Essie men det här kan jag lätt tänka mig att klicka hem snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det du saknade i Berry and Bright är det du kommer hitta i Leading Lady :)

      Radera
  4. Tycker det ser jättesnyggt ut! Det här och Beyond Cozy är de lack jag kommer skaffa ur kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara tala mig varm för Beyond Cozy, den är helt underbar!

      Radera
  5. Hej igen! :D
    Om du är intresserad av Snow-flakes, kolla mitt svar på din kommentar ;)
    Är du med i Lacka-byt gruppen på FB?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vara Lacka - Byt som förvandlade mej från en vanlig tjej till en lacknörd :)

      Radera
    2. Är det så? :D
      Jag gick med där nyligen.
      Jag lägger upp det imorgon där.
      Ska bara lista ut hur det går till först ;)

      Radera
  6. Är helt klart ett äkta julaftonslack:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och ju mer jag tittar på bilderna ju mer gillar jag det :)

      Radera