onsdag 28 november 2012

Formula 10.0.6 Pores Be Pure

Jag tänkte passa på att visa er en av de ansiktsmasker jag använder regelbundet, "Pores Be Pure" av Formula 10.0.6. Jag har tidigare berättat lite om deras ansiktsrengöring "Best Face Forward" här och nu har turen kommit till ännu en av deras produkter.  

Kicks skriver på sin hemsida: En mask som hjälper till att eliminera orenheter och öppnar upp tilltäppta porer. Innehåller kaolinlera som verkar avgiftande på huden, drar ut orenheter och absorberar överskottsfett. Innehåller även jordgubb, en mild fruktsyra som exfolierar, rengör och hjälper till att läka utslag.

Jag brukar använda masken en gång per vecka som "Ansiktsmask nr 3" i min ordning (eller om jag är lat och bara gör en ansiktsmask är det den här jag väljer). Jag lägger ett tunt lager över ansikte och hals och låter sitta på i 15-20 min innan jag sköljer av den med ljummet vatten. Efteråt känns huden rengjord in på djupet och jag känner verkligen hur huden suger åt sig serum och ansiktskräm som jag lägger på efteråt för att återfukta huden. 

Vill ni testa en bra budget lermask? "Pores Be Pure" kostar 99 kr på Kicks vilket jag tycker är ett riktigt kap!


// Sleepy Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar