måndag 19 november 2012

HM "Deep Deep Water"


Idag är det måndag igen och det firar jag så klart med Mrs Data. Faktum är att det var måndagen den 5 november som Sleepy Elin startades "på riktigt" och det just med Blå Måndag. Då visade jag upp vackra "Coco Blue" från Chanel - medan idag visar jag upp ett lite mer ordinärt lack i form av HMs egna "Deep Deep Water".

Jag fixade naglarna inatt nån gång vid 1-tiden och blev lite skraj att lacket skiftade för mycket i lila för att egentligen vara blått, men det verkar som att det var nattens mörker som spelade mina ögon ett spratt för nu på dagen är det helt klart ett blått lack jag bär. Om än med små lila skiftningar :) Vackert är det iaf!

På bilderna är det två lager av DDW och sedan Seche Vite ovanpå det. Lacket är dock extremt bra pigmenterat så för den som inte är så petig eller har superbråttom så kommer man undan med ett lager utan att behöva skämmas. Det var nästan så att jag själv tänkte strunta i andra lagret...


Som alltid med HMs egna lack så är det lätt att applicera och har bra formula. Ibland så kändes det som att lacket torkade lite väl fort, innan jag hann måla hela nageln och få det jämnt men jag tror att jag bara var snål med lack på penseln de gångerna. Jag måste också erkänna att jag tycker korken är skön att hålla i när jag målar... Iofs har jag inte stött på några riktigt jobbiga korkar än men det kommer väl :)


Kommer jag använda lacket igen? Ja, absolut! Är det en av mina absolut favoriter? Näe, inte riktigt - men nära!

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


// Sleepy Elin

14 kommentarer:

  1. Den gillade jag verkligen. Lite metallickänsla tycker jag och den är snygg till det blåa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lacket har lite metallickänsla fast det är ingen metallic. Vet inte riktigt vad jag ska beskriva det som... :)

      Radera
  2. Lätt snyggt, men jag gillar ljusare blått :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ljusblå naglar nästa gång jag hälsar på :)

      Radera
  3. Snyggt, håller med Ann-Sofie om att det är lite metallickänsla över det.

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Ja, jag också. Kanske därför jag har så många, haha :)

      Radera
  5. Fin blå färg! HM har verkligen släppt mycket fina lack på sista tiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de verkar vara fulla av inspiration :) Men jag gillar't - det är skönt att kunna impulsköpa billiga lack och veta att de är av bra kvalité :)

      Radera