måndag 26 november 2012

IsaDora "Blue Lagoon"

Då var det dags för Blå Måndag hos Mrs Data igen! Jag måste erkänna att jag "fuskade" lite när jag fixade gårdagens Nail Art Sunday bidrag. Slog två flugor en en smäll när jag valde bakgrundslacket till min fågel... :)

Så idag blir det Blue Lagoon från IsaDora. Jag köpte lacket i somras tillsammans med Bananas! för att kunna göra en Sverige-manikyr de dagar Sverige spelade sina matcher i EM. Och som en del säkert vet så lyckades mitt hejjande inte speciellt bra... :( Iaf så tillhör det Trend Nails kollektionen som kom ut i våras/somras men jag vet inte om kollektionen har nåt mer namn än det.

Ett blått creme-lack kan inte blir så mycket mer blå än så här, tycker jag. Och det är verkligen en pigg färg att ha på naglarna. Den får mig att tänka på Malta och Blue Lagoon som ligger på/vid ön Comino. Vad skulle jag inte ge för att uppleva det!


Som alltid blir jag chockad av penselns storlek när jag första ska börja lacka med IsaDoras lack och tyvärr är vi inte överens än, penseln och jag. Formulan var dock ok, kanske lite för rinnig, så det gick ändå helt ok att lacka. Blue Lagoon blir nästan opakt på ett lager så det är två lager på bilderna med ett lager SV ovanpå.


Kommer jag använda Blue Lagoon igen? Japp, det kommer jag. Jag råkar veta att Sverige ska möta ArgentinaFriends Arena den 6 februari 2013 så den manikyren är ju given!

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5 


// Sleepy Elin

4 kommentarer:

  1. Jättefint lack och vilka fina bilder du tagit på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, tack så mycket!
      Måste erkänna att jag verkligen ÄLSKAR att fota nagellack :)

      Radera
  2. Såå fin blå färg!! Jag håller också på att vänja mig vid Isadoras pensel, inte helt lätt, men det går bättre och bättre för varje gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, penseln är speciell - minst sagt :)
      Min favoritpensel är dock OPIs, jag tycker den är suverän. Passar mina naglar perfekt!

      Radera