onsdag 7 november 2012

Models Own "Lemon Meringue"

Oj, vad jag har slitit för att få till ett NOTD-inlägg idag! Var tvungen att göra om fyra naglar pga att jag slog i dem i diverse möbler hela tiden och sen fick jag för mig att testa fimo för första gången... Fick några citroner och limes igår och det skulle ju vara passande till Lemon Meringue eller hur? Little did I know att de skulle vara så styva... och så var det bara att måla om två naglar till :(

Jag kanske ska tillägga att det inte är lackets fel utan bara mitt eget att det blev sådant rabalder. Lacket har hur som helst världens snyggaste mjukgula nyans. Trodde inte riktigt på färgen när jag fick hem den men nu när den sitter på nageln är det kärlek! Appliceringen var lite så där... Kan bero på att jag inte är van vid penseln men det kändes inte som om penseln "gav med sig" och spred ut sig utan jag fick lacka med den rund om ni förstår? Formulan kändes sådär...  Det första lagret blev stripigt och antingen fick jag för lite färg på penseln eller för mycket vilket har resulterat i att mina naglar kan se lite tjocka ut här och var. Inte helt ok :( Det behövdes tack och lov bara två lager för att få lacket opakt.


Matchade med Kicks handkräm "Lemon Curd". Ska mina händer se
ut som en citronmarängpaj ska de lukta som en också!

Hur känner ni? Är det här en färg ni vill ha på naglarna nu eller är det höstfärger för hela slanten?


Färg: 5/5
Applicering: 2/5
Formula: 2/5
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5


// Sleepy Elin


Edit: Naglarna gjorde mej så sjukt sugen på apelsiner från Spanien så nu sitter jag har och frossar i apelsinklyftor. Apelsinsäsongen är här nu, passa på att fylla på med C-vitaminer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar