onsdag 12 december 2012

China Glaze "Holly-Day"

Här är ett lack som överraskade mig rejält! Det klart att jag visste att det skulle vara snyggt för jag hade ju kollat en del swatches innan jag beställde det - men att jag skulle tycka om det så mycket som jag faktiskt gjorde hade jag aldrig trott. "Det är ju bara ett vanligt mörkgrönt cremelack." Pyttsan!!!

Vilken fantastist grangrön färg Holly-Day från China Glaze har! Jag har varit lite ledsen över att jag inte klickade hem Winter Holly ur årets julkollektion men när man har Holly-Day från förra årets julkollektion i samlingen går det inte att vara ledsen särskilt länge. De är kanske inte speciellt lika eftersom det här är ett cremelack och Winter Holly är ett glitterlack men jag är iaf nöjd med mitt val av grönt jullack.

Det var verkligen enkelt att få snygga bilder på Holly-Day men jag måste säga att lacket är ännu lite finare i verkligheten. Riktigt mustigt. Jag kunde inte välja ut bara två av de undre bilderna att visa er så nu får tre lite mindre bilder i inlägget istället. Klicka gärna på bilderna för att få upp dem i ett större format och verkligen insupa lacket härlighet.


Holly-Day var riktigt lättarbetat och på bilderna är det två lager med SV ovanpå. Formulan var perfekt och laket hamnar endast där man vill att det ska hamna, eller rättare sagt, endast där man drar penseln ;) Det blir blankt och fint av sig själv men jag gillar att hjälpa lacken på traven med SV. Torktiden var normal.


Det är nästan så att jag funderar på att knyta lite julklappssnöre runt flaskan och hänga upp den i granen när det väl är dags för en sådan. Det känns liksom som om lacket och granen skulle komma bra överens. Vi får se hur det blir helt enkelt :)

Färg: 5/5
Applicering/formula: 5/5
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! I flaskan lite "meh" men på naglarna "wow!" :)

      Radera
  2. Åh gud vilken underbar grön färg!! Måste haaaaa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi borde verkligen bli grannar (eller i varje fall bo i samma stad) så vi kunde låna varandras lack :)

      Radera