onsdag 12 december 2012

Nail Art: Pink Frenzy

Igår så skulle jag gå utanför dörren och träffa folk så jag passade på att piffa upp naglarna med an gammal favorit. Det här är andra gången jag gör den här manikyren på mig själv men jag har även gjort den på min vän sanna en gång också. Den är så snygg att jag tycker den förtjänar att bli buren om och om igen :)


 Som vanligt har jag använt mig av min favoritmetod - svampning :)

- Grunden är den underbara Prinsesses Rule! från OPI. Den är ganska skir men full med skimmer vilket gör den perfekt till just den här manikyren som ska vara riktigt glammig.
- Efter det så har jag svampat med Fancy Me från Gina Tricot. Här kan man med fördel använda ett ljusare rosa lack men jag har faktiskt inget (!?) så då fick det bli det här. Jag började på tippen för att få mest färg där och försökte tona ut det så mycket som möjligt upp mot nageln.
- För att få djup och mer färg så använde jag mig också av Strawberry Fields från China Glaze. Den har små små guldiga glasflecks vilket jag tycker ger nageln en extra dimension. Den är tunt svampad ovanpå Fancy Me.
- Allra längst ut på nageltippen la jag lite Pom Pom från China Glaze. Det här steget behöver man inte göra (det bli skitsnyggt även utan Pom Pom) men jag ville ha lite extra glitter och djup. Jag svampade inte Pom Pom utan penslade på den försiktigt.
- Sist men inte minst så är det Rooftop Party från HM som ska på. Den ska målas över hela nageln och det är verkligen det som jag tycker gör att manikyren binds ihop.
- Jag slarvade lite och tog bara ett lager SV ovanpå alltihop men då blir ytan inte lika jämn och fin som jag egentligen vill ha den så mitt tips är att lägga på ett andra lager.


Om det är så att ni skulle vilja ha en tutorial på nån av mina Nail Arts så säger ni väl till? Nu brukar jag ju beskriva hur jag gör dem ganska ordentligt i text ändå, men säg som sagt till om ni vill ha bilder också!

Och den obligatoriska flaskbilden när man gjort en Nail Art ;)

OPI "Prinsesses Rule!", Gina Tricot "Fancy Me", China Glaze
"Strawberry Fields", Gina Glaze "Pom Pom" samt HM "Rooftop Party"


// Sleepy Elin

14 kommentarer:

  1. Snyggt! Men fick lite halloweenkänsla också! Om man tittar snabbt så ser det ut som de är doppade i blod ;) Men min skärm kanske visar lacken för röda...??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, doppade i blod? Nej, lite mer åt de rosa hållet är de nog... Fast nu när du säger det så ser jag det också. Coolt ju! :D

      Radera
  2. Fy tusan så snyggt! Blev riktigt perfekt att ha Princesses Rules som grund till mörkare rosa. Får banne med ta mig tid att göra något liknande, brukar komma på att jag ska lacka om på kvällen och då känns det inte riktigt som man har tid till ett sådant här projekt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Prinsesses Rule! är perfekt till den här sortens manikyr. Jag brukar också lacka om sent på kvällarna... Men är det något avancerat som vill ut så måste jag lacka det. Det går inte att hejda :)

      Radera
  3. Tjusigt, du är duktig på gradienter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack så mycket! Vad snäll du är :)

      Radera
  4. Fantastiskt vackert! Skulle superduperjättemycket uppskatta en tutorial på denna, gärna med steg-för-steg bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då Gabriella så ska jag fixa det! Man kan inte bära den här manikyren får många gånger så jag försöker få till det under veckan som kommer :)

      Radera