söndag 16 december 2012

Nail Art Sunday: Christmas Tree

Efter nattens bravader i snön så blev jag inspirerad att göra en vintrig nail art till dagens Nail Art Sunday som LeLack i vanlig ordning håller i. Vi är antagligen många som gör julgranar i dessa tider och jag tänker inte vara sämre :) Granen fick agera accentnagel och på de andra så blev det en vinterblå himmel med snöfall och ett mysigt glittrande snötäcke. 


 Jag har använt massor med olika lack idag för att få till det på bästa sätt. Här är en lista på så många som jag kommer ihåg:

- IsaDora Blue Sky (blå vinterhimmel)
- China Glaze Icicle (silvrig accentnagel samt glittergirlanger i julgranen)
- Color Club Ho-Ho-Holly (julgranen)
- OPI Funny Bunny (grunden till snötäcket)
- Viva la Diva 35 (för att få djupare snö samt snöflingor)
- Color Club Si Vous Please (glitter på snötäcket samt ovanpå glittergirlangerna i julgranen)
- HM Back by Noon (stjärna i julgranen samt guldiga julgranskulor)
- Essie She´s Pampered (röda julgranskulor)


Nu kanske jag inte tycker att bilderna riktigt gör min julgran rättvisa men jag har gjort den genom att dotta med en tunn pensel för att få lite textur på den och sedan har jag använt en tandpetare och dottat glittergirlangerna, julgranskulorna, julstjärnan och snöflingorna. Jag dottade även glitter på glittergirlangerna vilket gör att om man känner på nageln så står de ut lite extra och ger granen lite extra djup och känsla.

Jag är sjukt nöjd med resultatet och får riktigt mycket julkänsla av naglarna. Det är ju tredje advent idag och bara sju dagar kvar till jul så julkänsla är inte mig emot. Nu ska jag kika vad alla andra har hittat på för spännande dagen till ära...


// Sleepy Elin

Edit: Har fixat lite med bilderna som jag inte riktigt var nöjd med... 


28 kommentarer:

  1. Men guuud vad fint! Du är såå duktig Elin! Har du en dotting tool till de vita prickarna eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket söta du!
      Jag har ingen dottingtool så jag hör kört med en tandpetare :)Funkar riktigt bra det med! (Men under 2013 så ska jag äga både dottingtools och stämpelplattor... känner att jag vill utveckla mina designs lite :)

      Radera
  2. Grymt snyggt! Den blå färgen var perfekt som vinterhimmel ju!
    För struktur i granen borde man kunna svampa den också tänker jag - om man gör det med lite halvtorkat lack blir det ju bra struktur i det.. (Om någon annan ska testa alltså..=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, tack!
      Ja, svampa granen kunde jag nog ha gjort men jag blev lite less när jag var tvungen att ta bort mitt första försök när jag testade att tejpa sidorna och glittergirlanger efter en tutorial jag sett på nätet. Så jag försökte mest få till nåt som såg ut som en gran.
      Åh, nu vill jag göra fler granar med andra tekniker :)

      Radera
  3. Vilken ursnygg gran! Det är nog den bäst gran-nailarten jag sett hittills faktikst. Gillar dessutom kombinationen med dom snöiga naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK! Nu blir jag alldeles rörd av ditt fina beröm <3

      Radera
  4. Supersnyggt! Gillar att snöhimmelns blåfärg är så stark och julgranen var jättesöt. Ska testa och göra en sån jag med nån dag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, du måste också göra granar nu! Du gör ju massor med nail art så de kommer säkert bli jättefint! :)

      Radera
  5. Så fint! Du är verkligen duktig. Dottingtools står på min inköpslista också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Måste dock erkänna att jag inte kan rita alls om jag måste använda penna och papper. Nagellack måste helt enkelt vara min grej :)

      Radera
  6. Oo, snö himmlarna var riktigt vintriga och fina =)

    SvaraRadera
  7. Super fina!

    Har två adventstävlingar hos mig var gärna med i dom båda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Nu är jag med och tävlar hos dig :)

      Radera
  8. Snyggt!! Härligt vintrig och julig:-)

    SvaraRadera
  9. :D Gillar din gran men den blåa vinterhimlen och det vita snötäcket var det som fångade min uppmärksamhet. Jättevackert:)
    Då vet jag vad jag ska stoppa ner i vinstpaketet om det är du som vinner NailArt Sundaytävlingen, en dottingtool;)Vinsterna är inte riktigt bestämda ännu, beror på vem som vinner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite kul för i verkligheten är granen 1000 ggr snyggare och min pojkvän utbrast "Åh, vad snyggt!!!" när han såg granen men tydligen är det vinterhimlen och snötäcket som gör sig bäst på foto :)
      Åh, din Nail Art tävling blir FAB! Jag ska sätta mig och kika igenom mina bidrag strax för att hitta den perfekt kandidaten :)

      Radera
  10. Snygga!
    Ja, vi är många som visar granar idag ;) Mig själv inräknad ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg dina granar. Precis dem som jag ville göra från början men misslyckades med :( Fast det här blev inte så dåligt det heller :)

      Radera
  11. Åh, vad fint! Älskar snöflingorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ni är många som är förtjusta i dem :)

      Radera
  12. Nej vad snyggt! Måste göra denna designen själv, för detta var riktigt snyggt! :) //Sara

    SvaraRadera
  13. Fantastiskt vackra! Älskar bakgrundsfärgen också, vintrig som du säger! Är det ett gammalt lack eller finns det att köpa nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte om lacket går att hitta i affärerna nu för jag bytte det med någon på Facebook :/ Men min svärmor köpte precis Silver Sky (systerlack?) så det är möjligt att de ingår i de ordinarie färgerna.

      Radera