fredag 28 december 2012

Nfu Oh "98"

Solen strålade här i Stockholm mitt på dagen och som många har märkt är det fredag också. Men eftersom jag inte kan testa något av mina nya holo-lack (jag har skaffat mig ett helt gäng nu över julen) så visar jag ett solgult lack från Nfu Oh istället. Och visst kompenserar denna färg saknaden av holo lite iaf? För jösses vad gult lacket är! Om jag var ung och klädde ut mig till påsk så är det här det mest perfekta kycklinggula lack man kan ha till en kycklingkostym... :)

Precis som Perle de Jade igår så är det här en swatch jag gjorde innan jul för att kunna ha några lack att visa er under mellandagarna när jag kör nakennaglar själv. På bilderna har jag tre lager av Nfu Oh 98 och SV ovanpå det för extra glans. Som ni kan se så finns det en liten antydan till VNL men det syntes knappt alls i verkligheten och jag hade lätt kunnat ha lacket så här utan att skämmas. 



Formulan upplevde jag som lite rinnig men eftersom jag gillar de lite tjockare lacken (har jag precis kommit fram till) så kommer ni säkert att tycka att den är riktigt bra. Jag hade inga som helst problem att applicera lacket och som ni ser på bilderna så blev det riktigt snyggt vid nagelbanden utan någon som helst städning. (Åh, vad jag älskar att jag äntligen blivit så stadig på handen att jag oftast slipper städa!)



Mitt betyg kanske känns lite lågt men det känns ändå helt rätt. Jag gillade lacket och det får helt klart godkänt - men inte mer. Jag kan absolut se mig använda det igen till en eventuell Sverige-manikyr (obligatoriskt under viktiga OS-tävlingar men även till VM och EM-matcher i fotboll) och kanske även till påsk. Under vintern känns lacket dock inte helt rätt...

Färg: 5/5
Applicering/formula: 3/5

Elins betyg baserat på "känsla": 3/5  


// Sleepy Elin

8 kommentarer:

  1. Förstår att du gillar gult, men det är den enda färgen jag aldrig kommer köpa när det gäller nagellack. Kan inte med den färgen tyvärr...men alla har kanske nån sån färg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet väl inte om jag gillar gult mer än nån annan färg... men jag har utmanat mig själv att hitta en snygg gul nyans till naglarna så då är det bara att testa :)

      Radera
  2. Du har inte plastnaglar eller hur? :) Bara undrar ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har inte plastnaglar. Det är äkta vara till 100%.
      Jag började ta hand om dem extra seriöst i slutet på september/början på oktober och har låtit dem växa och filat till dem för att få looken av gelenaglar. Jag tycker gelenaglar (gjorda av rätt nagelteknolog) är sjukt snyggt så jag gör vad jag kan för att de ska få den känslan.

      Radera
  3. Blir sugen på saffransbullar när jag ser det där lacket! ;)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Frågan är vem som egentligen passar i en sån här färg?
      Jag måste ju ha tagit för många Ipren strax innan jag beställde det här lacket alltså... :/

      Radera