onsdag 5 december 2012

Nya lack till samlingen och lite förvaring

Jag har varit och shoppat julklappar hela dagen idag men hittade även en tidig julklapp till mig själv när jag var in på Gina Tricot. De hade nämligen en liten presentask med fyra stycken holografiska lack för 79 kr - så jag var ju tvungen att slå till! När jag sen var på Kicks för att ta del av deras kalendererbjudande på Seche Vite för halva priset så hittade jag ett lack ur Mavalas "Show Time" kollektion som också ville följa med mig hem :)

Mavala "Sparkling Blue" samt Gina Tricot "Holographic Pink",
"Holographic Multi", "Holographic Blue" samt "Holographic Green".

Beviset på en bra shoppingdag tycker jag!

Tänkte också passa på att visa hur duktig jag var här om dagen - jag borrade och satte upp två tavellister från IKEA! Innan har mina lack stått lite överallt i lägenheten men nu har jag iaf kunnat sortera så att ca 1/3 av lacken står på hyllorna och resten får fortsätta att samsas i min skrivbordslåda. Fler tavellister ska inhandlas men jag vågade inte köpa fler från början för jag visste inte om jag skulle orka sätta upp dem... *latmask*


Det blev en halvtaskig bild, men det är iaf en vägg som vi har i vårt andra sovrum som är ganska liten som ska dekoreras med färgglada flaskor. Det ska upp två till hyllor ovanför dessa och sen så kanske det blir fler lister på väggen till höger om jag känner att det behövs... När det hela är färdigt så ska ni få bättre bilder, jag lovar!


// Sleepy Elin

14 kommentarer:

  1. Åhh, jag vill ockå ha väggar lediga... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, vi har faktiskt inte satt upp något alls på väggarna i vårt andra sovrum så här var ALLA väggar lediga. Men det beror till viss del på att vi är lata och till viss del på att jag tyckte det var läskigt att borra i väggarna - tills jag gjorde det första gången och tyckte det var skitlätt och faktiskt ganska kul :)

      Radera
  2. Jag har alltid velat ha mina lack på väggarna,men min sambo tycker inte det är snyggt och vi är ju faktiskt två att bestämma om inredningen.
    Nu kommer vi dock flytta till en lägenhet med snedtak,så jag behöver inte vara ledsen längre eftersom det faktiskt inte GÅR att sätta upp tavellister ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tur för min sambo har verkligen anammat mitt nagellacksintresse och är ganska involverad. Sätter betyg på lack som jag visar upp, har favoriter och inte minst - han tyckte det var snyggt med dem på väggen!! :)

      Radera
  3. Det verkar som om alla bloggare har köpt SV på Kicks idag! :D hahaha!
    Kicks jublar säkert ikväll när de räknar sina kassor! ;)
    Det är fint att ha sina finaste lack framme, men jag orkar inte med att damma de så mina står i min Helmer.
    Alla utom ett. Vilket kommer avslöjas på lör em ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det klart vi köpte SV - det är ju ett måste! Sen så kan man ju använda de tomma gamla flaskorna att franka i också så även om jag förstår varför man köper en refill (och jag kommer absolut göra det jag med) så vill iaf jag gärna ha nån tom flaska utifall om jag får lite inspiration :)
      (Och jag längtar INTE tills det behöver dammas! Men det är väl straffet jag får ta...)

      Radera
  4. Undra om jag kan övertyga om att mina lack behöver komma upp på väggen??
    Jag menar på toa borde det väl va ok ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om ni kan borra i väggarna på toaletten borde det ju vara ok :) Jag har helkaklat så det skulle inte funka hos mig. Börja med operation övertalning redan nu så kanske ni kan börja fixa i början av nästa år? :)

      Radera
  5. Jag kör också med tavellister från Ikea! Fint och smidigt sätt att se lacken framifrån tycker jag. Mina hyllor hänger i badrummet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tavellister är smart! Fast jag har nog egentligen för många lack för det så jag ska nog köpa mig en Helmer ändå. Eller be till tomten :)

      Radera
  6. Jag har lekt med tanken, men jag är också en latmask och flaskor som står framme blir dammiga. Det är roligare att lacka naglarna än att damma, alltså får mina lack snällt bo kvar i familjen Helmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är 1000 gånger roligare att lacka än att damma! Jag har funderat på olika metoder för att slippa damma damma så ofta men har inte kommit på något riktigt bra än...

      Radera
    2. Jag börjar fundera på om jag inte ska snacka med Rut om att komma hem till mig och städa nästa år..

      Radera
    3. Jag tror att bara man "orkar" ringa och boka in dem första gången så är det SÅ VÄRT att få hjälp med städningen.

      Radera