söndag 16 december 2012

Snow Art

Medan jag sätter mig och jobbar på dagens Nail Art Sunday-naglar så tänkte jag bjuda på några bilder på snögubben och hunden som jag och min sambo gjorde inatt när det var riktigt bra kramsnö. Tre timmar tog det oss att göra dem.

Det här är vår andra gemensamma snögubbe någonsin (den första gjorde vi för tre år sedan) och vår första snöhund. Blir det fler dagar med bra kramsnö så kanske vi gör nån till figur, vem vet... Jag tror dock att jag hellre vill ha en köldknäpp så de står sig över jul och nyår om jag ska vara ärlig :)

Bilderna togs kl 02.30 på natten så de är lite mörka och korniga, men nöden har som sagt ingen lag. Bilderna måste ju tas när de är nygjorda utifall om de töar bort under natten... Enjoy!


Min sambo har gjort en kort liten film som han lagt ut på vimeo också. Här kommer ni åt den: https://vimeo.com/55696446

Glöm ni inte att ta med era barn eller pojkvän/sambo ut i snön och leka. Att göra en snögubbe är faktiskt inte så svårt utan betydligt enklare när man är 30 år och orkar lyfta de stora snökloten :)


// Sleepy Elin

20 kommentarer:

  1. Så väldigt, väldigt fint! Blir så glad av dom! Kom till Hökis och gör fler :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spring ut i snön och gör en egen! Det är SÅ KUL att få vara lite barn igen :)

      Radera
  2. Jättegulliga! Särskilt hunden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hunden är vi speciellt nöjda med :)

      Radera
  3. Men guuud så fina, vad duktiga ni är! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Vi trodde nog inte det skulle bli så bra när vi började... :)

      Radera
  4. Gud så söta! :D Försökte rulla en boll nu när jag var ute med hunden (världens bästa kramsnö!) men en viss vovsing tycker att det roligaste som finns är att gräva och bita lös bitar i stora snöbollar så den varade inte länge. Å andra sidan var det rätt självförvållat när jag sa "ta den då!" ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!!! ja, om du bussar hunden på snögubben (snöbollen i det här fallet) så tar det nog inte många sekunder innan man kan se att ett bestialiskt mord precis begåtts :)

      Radera
  5. Vilken kul idé och så snygga dom blev! Skulle önska att jag hade grannar som kom på samma idé (själv kan jag inte pga bristande hälsa).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag hade också tyckt det hade varit skoj att ha oss som grannar - iaf på vintern när vi är på det här humöret. Och vet du, även om du inte kan bygga snögubbar så borde ju din sambo kunna göra det... Eller barnen i familjen? Att se på när de har roligt kan vara riktigt mysigt om man stå inomhus med en mugg varm choklad i händerna :)

      Radera
  6. Haha vilka tokstollar ni är, helt underbart! De är riktigt fint gjorda, speciellt hunden! Väldigt imponerande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vi är jättenöjda med hunden vi också :D

      Radera
  7. Sjukt läckra snöfigurer:) Nästan så jag vill slänga på mig kläderna och göra en själv med en gång men nej... Det är för varmt och gott inne. Men de var imponerande:)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man jobbar ganska hårt så man blir varm och go efter bara en stund så det är bara att ge sig ut ;)

      Radera
  8. Helt fantastiskt! :D Min brorsson (6 år) var här i helgen och gjorde tre snögubbar med sin farfar, de har nu tynat bort och tappar huvud och liknande och ser ganska läskiga ut där de står ute i trädgården...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag älskade att göra snögubbar när jag var liten (och tydligen gör jag det fortfarande). Våran gubbe rasade faktiskt första natten så vi byggde upp den igen... Vad gör jag inte för konsten? :)

      Radera