onsdag 26 december 2012

Zoya "Alegra"

För att ni ska kunna se flecksen bättre
Idag tänkte jag presentera mitt enda lack från Zoya, nämligen Alegra. Jag skulle väldigt gärna ha fler Zoya-lack och jag har beställt två till men de har kommit bort i posten verkar det som så vi får se om jag får några eller om jag får pengarna tillbaka för den beställningen. Börjar blir lite trött på att tjata på dem på Företaget (vill inte skriva vilket Företag det handlar om för de varit snälla och hjälpsamma under mailkontakten och jag vet varför ordern strular för dem...)

Så mitt enda lack från Zoya är en vinst från Tradera :) Och jag gillar Alegra jättemycket så just nu är hon speciell på två sätt, hehe. Jag har fortfarande lite problem att skilja vissa finishar från varandra men det här känns som ett glassfleck-lack även om det liknar ett skimmerlack också... (Har jag rätt?)

Bilderna på Alegra var riktigt svåra att få helt färgkorrekta, tyvärr. Jag har haft svårt med rosa lack hela tiden så även om jag burit en del har jag inte kunnat visa er bilder på särskilt många för färgerna blir bara fel fel fel :( Men Alegra är så nära sanningen att ni får se henne iaf :)


På bilderna är det två lager med något rinniga Alegra och så SV ovanpå så klart. Jag har hört så mycket bra om Zoyas formula att jag tvivlar på mina egna tankar om att den kändes rinnig, men å andra sidan kan det ju vara så att jag föredrar en lite fastare formula än Zoyas som då andra tycker är perfekt. Hur som helst så kan nu ju se på bilderna att lacket flöt på snyggt på naglarna för jag behövde inte städa eller snygga till alls. Och det är ju det som är det viktigaste :)


Så, nu undrar ju jag som bara har ett enda lack från Zoya, vilka lack ska jag kika lite extra efter under 2013? Vilka lack borde jag absolut skaffa mig? Finns det något som inte alls uppfyller ens förväntningar? Jag är en novis i era händer och jag suktar efter kunskap!


Färg: 5/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5  


// Sleepy Elin



Vit Jul är IOGT-NTO-rörelsens kampanj för att få fler att avstå alkohol under julen. 
385 000 barn växer upp med föräldrar som har ett riskfyllt drickande. Jag tar ställning för barnens skull och lovar härmed att avstå drycker med en alkoholhalt över 2,25 volymprocent under julafton, juldagen och annandagen 2012.
Ta ställning du med!

15 kommentarer:

  1. Vad vackert!
    Jag gillar alla lack från Zoya som jag har provat! De brukar ha extremt hög kvalitet på sina lack. Du som gillar blått borde kanske kika lite på Crystal ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Crystal var ju superfin! Den hamnade direkt på önskelistan :) tack för tipset!

      Radera
  2. Aurora!!!!! Är helt underbart vackert :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har kollat på Aurora. Många gånger. Den blir med största sannolikhet min under 2013 :)

      Radera
  3. Hade nog klassat Alegra som ett flakelack. Ivanka och Charla kommer från samma kollektion och är underbara bägge två så det är heta tips:)
    Annars är jag också ganska novis på Zoya, har precis börjat få upp ögonen för märket själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En flakie säger du..? Hm, jag har tänkt att flakies ser ut som Color Club Snow-Flakes och Nfu Oh 54... Känner att jag måste googla flakies nu och få upp ögonen för en helt ny värld :)
      Jag kolla upp Ivanka och Charla på en gång, tack för tipsen!

      Radera
  4. Håller med om att Alegra är tjusig, är osäker på om jag har det själv. Tror inte det. Hoppas dina två Zoya-lack kommer tillrätta så småningom eller att det löser sig med företaget som skickat dem. Tråkigt när det strular.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas också det löser sig. Men det klart det blir knas när mitt paket först tappas bort i posten och sen så tar lacket jag beställt slut hos dem (och jag har beställt fler av samma sort för att kunna ge bort också). Men det löser sig... jag orkar inte haka upp mig faktiskt.

      Radera
  5. Jag tror det är en smaksak med formulan. Jag avskyr tjocka lack men såg att du gillade L'oreallacket i mint. Jag har inte det men jag har provat några L'Oreal-lack och i mina ögon är de jättetjocka. Det är det som är så härligt men samtidigt tricksigt men att skriva om nagellack (eller smink), alla har olika preferenser. När man lär känna några bloggares "smak" och kan koppla det till sin egen är det super men det tar ju lite tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, om Loréallack har jättetjock formula så vågar jag inte ens tänka på hur tjock formula de lack jag tycker är tjocka är! (Jösses vilken konstig mening!)

      Radera
    2. Tack och lov finns ju Seche Restore för sådana som mig som vill ha tunna lack. ;D

      Du vet att du kan göra dina lack lite tjockare om du tycker de är rinniga genom att lämna korken av en stund så lite av toulenet hinner dunsta?

      Radera
    3. Hm... jag har faktiskt inte tänkt på det... Smart! Nästa gång som första lagret av ett lack känns rinnigt så ska jag nog lämna korken av tills lager två. Vilket tips, tack!

      Radera
  6. Detta ser ut att vara rätt likt Gina Tricots Alexis? Kan det stämma?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, jag har ingen aning för det lacket har jag inte :)

      Radera
  7. Kanonvackert lack! Hm, vilka ska du hålla utkik efter?? Ja, själv tycker jag inte att varken Pixidust eller Lovely Spring kollektionerna var så himla kul så jag hade satsat på gamla fina klassiker som Blair, Charla, Ivanka, Edyta. Eller nyare som Storm, Aurora, Blaze, Logan. Finns så himla många fina.

    SvaraRadera