torsdag 24 januari 2013

China Glaze "Pink Voltage"

Vilken kontrast det blir till den mörka bakgrunden!
Oj oj oj, nu kryllar det av dem! Här kommer nämligen ytterligare ett neon-lack... Ja, som jag skrev igår så har jag skaffat mig ett helt gäng nya neon-lack och Pink Voltage är ett av dem. Ni som kikade in hos mig under Nail Art Sunday har ju redan sett lite av denna rosa sötnos :) Pink Voltage är inte ett lack ur Summer Neons 2012 kollektionen med vad gör det, det är jätterosa och helt underbart! 

Färgen är väldigt lik Hang-Ten Toes som jag visat förut men om jag ställer flaskorna bredvid varandra och tittar riktigt riktigt noga så ser man att Pink Voltage är lite lite ljusare och med en dragning till rött medan Hang-Ten Toes är lite lite mörkare med en dragning till blått. Jag tror dock inte att det spelar någon roll vilken av flaskorna man har om man är vanlig nagellacksanvändare men om man är lite av en lacknörd så finns där ju en skillnad. Om det finns möjlighet ska jag göra en jämförelse endera dagen :)


På bilderna ser ni hur det ser ut med ett lager SV ovanpå tre lager med Pink Voltage. Har man kortare naglar än jag borde man klara sig med bara två lager för att få det opakt. Formulan kändes lite tjock och den var faktiskt lite svår att lacka med. Och ovanpå det så är det en sjukt snabbtorkande neon vi pratar om, lacket torkade nästan lite för snabbt. Jag lackar alltid på mitten, sedan vänster sida, höger sida och mitten igen och med den här metoden var vänster sida alltid torr när jag ville måla i mitten en sista gång. Jag ska nog tunna ut den lite med Seche Restore till nästa lackning och se om det hjälper...


Som sagt så gillar jag färgen jättemycket och kan jag även få pli på formulan med lite Seche Restore, ja då känner jag ingen panik över att skaffa en back-up på Hang-Ten Toes för Pink Voltage kan också göra jobbet om jag vill ha knallrosa naglar. Det rimmar säkert illa i vissa lacknördars öron att jämställa två liknande lack och min åsikt kanske ändras efter min jämförelse, vem vet?

Färg: 5/5
Applicering/formula: 3/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5  


// Sleepy Elin

21 kommentarer:

  1. Gillar rosa mer och mer som sagt och detta med neon är något jag verkligen gillar, har två neon hemma och det blir nog fler absolut...:-) Mycket tack vare dig Elin! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir över att höra att min neon-fetisch har smittat av sig ;)

      Radera
  2. Jädrans vad rosa det där var! Fast på ett bra sätt :) Häftigt är väl det ordet som ploppar upp först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett riktigt häftigt lack, supderduperjätterosa :)

      Radera
  3. Svar
    1. Det är bara att börja nöta solglasögonen redan i januari ;)

      Radera
  4. Oj så härligt knalligt! Har inte detta utan hang ten toes så ser verkligen fram emot en jämförelse! :D Tänk om jag behöver detta också? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, så kan det mycket väl bli. Börjar man samla så måste man ju ha "allt" :) Går ju inte att ha 5/6 lack i en kollektion till exempel. Iaf inte för mig :)

      Radera
  5. Härlig rosa! Jag är inte själv så förtjust i att bära det, men på andra ser det väldigt snyggt ut. Knalliga neoner är i och för sig alltid snygga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rosa känns alltid "rätt" för mig när jag inte vet vad jag ska ta för färg. Min samling är nog sjukt överrepresenterad just i den färgen också :)

      Radera
  6. Jag tror jag är kär! Det här var ju hur snyggt som helst! Åker definitivt in på önskelistan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag gillar det! Älskar när man kollar runt i andras bloggar och plötsligt hittar men det där nagellacket man bara MÅSTE ha :)

      Radera
  7. Jag skulle gärna se en jämförelse. Vilka underbart fina bilder du tar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämförelsen är på väg :)
      Och TACK! Jag har varken ett macroobjektiv eller fotokunskaper så jag gör vad jag kan med vanligt objektiv och autofokus :)

      Radera
  8. Tycker denna var betydligt snyggare än Hang-Ten Toes (aning för lila för min smak), o riktigt snygga bilder, får man fråga vad det är för kamera du använder? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slog till på en SONY NEX-5N. Jag skrev lite om det i detta inlägg: http://sleepyelin.blogspot.se/2012/11/sa-har-ser-det-ut.html

      Jag har inte köpt till något nytt objektiv sedan dess utan kör på. Sedan så fick jag ett ljustält i julklapp av mina underbara sambo så sedan dess så tar jag all bilder i det.

      Radera
  9. Svar
    1. Efter lite googlande så verkar det som att lacket kommer från WOW-kollektionen.
      Referens: http://www.pointlesscafe.com/2012/08/china-glaze-pink-voltage-neon-swatches.html

      Radera