onsdag 13 februari 2013

Essie "Stylenomics"

Stylenomics - underbar one-coater!
Ett sent inlägg av mig idag men så blir det ibland :) Jag var till banken i morse och gjorde en kortreklamation och sen hände jag med syrran i i fem timmar och när jag kom hem så var det skidskytte på TVn. Ja, ni hör ju att jag haft fullt upp idag ;) Och om nån undrar över min kortreklamation hos banken så ska jag så snart allt är utrett skriva en "tutorial" på hur man gör för att få tillbaka sina pengar från oseriösa företag. Jag kan väl säga redan nu att jag tycker att alla ska slänga bokmärket till MBeauty Lounge och aldrig besöka sidan igen!

Men det är ju inte därför ni kikar in på bloggen idag, det är ju för att få se vad jag visar er för lack idag när det är Grön Onsdag hos Vacker & Underbar och allt. Jag såg detta inlägg hos Little Miss Nailpolish och tyckte att Stylenomics var jättefin och ville testa min egen flaska - så då gjorde jag det :)


Och jag vet inte om jag missade något i inlägget hos Little Miss Nailpolish eller inte men jag blev iaf otroligt positivt överraskad av Stylenomics - det är en one-coater! Ja, ni läste rätt. På bilderna är det ett enda lager och SV ovanpå och ni ser ju att det inte finns några som helst tendenser till att vara skirt. Underbart! Jag hade inte ens tagit fram mitt Seche så det höll på att bli lite panik där ett tag :)

Formulan är alltså välpigmenterad och lacket glider på riktigt snyggt som ni ser. Torktiden var normal och även om lacket kanske var lite för mörkt för min smak så är det ändå jättesnyggt!
 


Som några av er säkert minns så var det inte så här jag bar manikyren utan jag gjorde en nail art i söndags och HÄR kan ni ser hur den såg ut. Hur skulle ni bära Stylenomics, som en vanlig manikyr eller som jag gjorde - i en nail art?

Färg: 4/5
Applicering/formula: 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


 
// Sleepy Elin
 

12 kommentarer:

  1. Jag älskar grönt, men detta var lite för mörkt för mig. Men Essie gör ju bra lack, fin formula. Klickade nyss hem ett lila Essie. :-)

    SvaraRadera
  2. Nästansvarta lack är fint tycker jag, när det liksom ruvar på en hemlighet. Jättefint! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt aldrig tänk på det så... Du har rätt!

      Radera
  3. Ps, jag älskar din header! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambon som gjorde min header tackar och bockar :)

      Radera
  4. Vad roligt att jag inspirerade dig! ;) Det här är verkligen ett underbart lack!! Älskar det!!
    Jag har också otroligt dålig erfarenhet av M Beauty Lounge!! Beställde en gång och sen ALDRIG MER!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska försöka mig på dina holo-flames också men inte just nu...
      Ja, MBeauty Lounge är verkligen skit. Jag ska verkligen såga dem vid fotknölarna när allt har ordnat sig!

      Radera
  5. Oh, läckert. Såg detta i en reakorg på H&M. Kanske skulla ha slagit till.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker ju väldigt mycket om den här typen mörka lack. Får nog kolla om jag kan hitta en liten flaska på mitt HM också. Och MBL dom bojkottar i alla fall jag i fortsättningen.

    SvaraRadera
  7. För att vara grönt är detta på tok för mörkt för mig, då kan det lika gärna vara svart för min del:(

    SvaraRadera
  8. Hej hej :) jag försöker hitta i bloggen hur det har gått med Mbeauty... hittar inget, och har problem med dem själv. Inte fått mina lack :( Hur löste det sig för dig?

    Kram Malin

    SvaraRadera