måndag 4 februari 2013

Essie "Where's My Chauffeur?"


Ignorera att tumnageln har "fel" form, nageln gick av
längst ner vid nagelbädden och gick inte att rädda hur
mycket jag än försökte :(
Måndag eftermiddag och jag har äntligen lite tid att sitta och pilla med bloggen. Det är ju Blå Måndag idag hos Mrs Data och jag ska självklart vara med eftersom jag har ett "blått" lack i bildbanken. Jag skriver "blått" för jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det men efter ett snabb googling så såg jag att de flesta andra bloggare har beskrivit lacket som blått...

Det är alltså Where's My Chauffeur? från Essie som jag talar om. Det är det sjätte och sista lacket ur Essies Leading Lady kollektion som jag visar och det är ett sjukt snyggt lack! Ni har ju redan sett en glimt av det i min nail art Hidden Gold  men det räcker absolut inte för denna skönhet. Where's My Chauffeur? ska upplevas ordentligt och mer än en gång men som sagt så är det lite svårt att bestämma vilken färg lacket verkligen har. Är det blått? Ljusblått? Turkost? Mintfärgat? Ja, jag kan verkligen nite bestämma mig. Men om jag ska kunna vara med på Blå Måndag så måste jag säga att det är blått... Så då gör jag det :)

Färgen ser lite olika ut på bilderna och det är för att vissa bilder är tagna med blixt och andra utan. Färgen stämmer dock med båda bilderna för om du sitter i ett vanligt upplyst rum eller går en promenad en gråmulen dag så kommer ni uppleva lacket som lite murrigare och mörkare - men om ni tittar på det i solljus (blixt) så kommer det poppa på ett helt annat sätt.


Formulan är riktigt riktigt bra precis som för de andra krämlacken i samma kollektion och hatten av för Essie som verkligen lyckats så bra med formulan i alla lacken. Ingen städning behövdes och lacket flyter ut och jämnar ut sig precis som vill. Jag har två lager på bilderna och ett lager SV ovanpå. Ni har säkert sett den söta lilla luftbubblan på mitt ringfinger och det är inte WMC?'s fel utan det är en bubbla som följde med penseln ur min SV-flaska.


Som jag skrev ovan så är det här det sista lacket jag visar ur Essies kolleketion Leading Lady och det betyder också att det kommer en kollektionssammanfattning. Jag vet dock inte när för vi har stora datorproblem här hemma vilket har resulterat i att min dator inte "finns" just nu. Den har gått från att vara PC till att vara en MAC...

Jag har bilder här på bloggen för två eller tre inlägg men sen så kommer det bli en liten ofrivillig paus fram tills dess att min dator återgår till att vara PC igen och jag kan komma åt alla mina bilder. Med lite tur ses vi redan imorgon :)


Färg: 5/5
Applicering/formula: 5/5

Elins betyg baserat på "känsla": 5/5


// Sleepy Elin

8 kommentarer:

  1. Sååå fin blå! Essie gör många fina lack och verkar ha väldigt bra kvalitet på lacken. Behöver fler sådana. :-)
    Tråkigt med din dator, hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Essie är bra på det de gör :)
      Ja, jag hoppas verklige ocskå att det löser sig med alla våra datorer. Tre av sambons hårddiskar har blivit korrupt och därför behövde han min dator att lägga alla filer han kan rädda på. Det löser sig säkert tiol slut. Frågan är bara när :(

      Radera
  2. Finfint! Och ja det är väl blått? Turkost tycker jag, och det är en slags blå ^^

    SvaraRadera
  3. Det här är jättefint! Själv skulle jag kalla färgen Tiffanyblå.

    SvaraRadera
  4. Turkost skulle jag helt klart säga, o är helt klart super fint, äger inga Essie men efter att ha sett detta så finns risken att jag innehar ett innan hösten är återkommen, haha :)

    SvaraRadera
  5. Tycker nog det ser turkost ut, men det spelar egentligen mindre roll. Snyggt som tusan är det. Bra kollektion från Essie må jag säga.

    SvaraRadera
  6. Mycket tjusigt, men känns inte som ett måste för mig personligen.

    SvaraRadera