lördag 16 februari 2013

OPI Pink-ing Of You

Jag håller på att bli förkyld... Vilket kanske inte är så konstigt eftersom min sambo varit förkyld i snart en vecka och min systerprecis varit det också. Jag trodde verkligen att jag skulle klara mig men i morse när jag vaknade så hade jag ont i halsen och i öronen och det är oftast så en förkylning börjar för mig. Jag hoppas det går över snabbt så jag slipper vara förkyld när jag åker till Göteborg på söndag nästa vecka!

Nåja, jag är inte tillräckligt sjuk för att inte blogga så here goes! :) Lacket vi ska titta närmare på idag är Pink-Ing Of You från OPI, lacket som låg som bas för min Valentine-manikyr. POY är ett bubbelgumsrosa krämlack, eller "Prinsessrosa" om ni föredrar det. Jag har ju visat I Think In Pink förut och POY är en-två nyanser ljusare än det lacket. Behöver man egentligen ha båda? Nej, jag tror inte det, men jag bytte till mig dem i Facebook-gruppen Lacka - Byt och jag gillar dem båda så det kommer nog få stanna hemma hos mig båda två :)


På bilderna ser ni hur tre lager Pink-Ing Of You och ett lager SV ser ut på naglarna. Även om lacket är lite skirt så når det ändå opakthet på tre lager. Formulan är jättebra och torktiden normal.
 
  
Det här kanske inte är ett lack som jag kommer bära ensamt någon gång men jag tycker det har en jättebra basfärg för nail arts. I min Valentine-manikyr så la jag ju Teenage Dream (OPI) ovanpå och det blev ju supersnyggt men jag tror även att det kan vara ett bra underklädeslack till tex Pom Pom (China Glaze), Candy Cane (Color Club) eller varför inte Rooftop Party (HM)? Pink-Ing Of You har många möjligheter alltså!

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5

Elins betyg baserat på "känsla":
4/5


 // Sleepy Elin

1 kommentar: