måndag 4 mars 2013

Color Club "Jingle Jangle"

Blå Måndag hos Lindas Nailorama ska jag så klart inte missa... men det blir bara ett kort inlägg idag igen eftersom det är mycket som ska hinnas med idag. 

Jingle Jangle kommer från Beyond The Misteltoe-kollektionen som kom ut vintern 2011 och det var efter att ha sett bilderna hos Scrangie som jag bestämde mig för att jag måste ha dessa vackra lack. Och jag tyckte att jag läste på ordentligt om lacken men tydligen så missade jag vissa väsentliga delar... som att man inte ska försöka få detta lack opakt av sig självt! Iofs vet man ju inte sånt för än man gjort misstaget - eller läst om någon annan som gjort misstaget. Don't try this at home ladies!


På bilderna ser ni resultatet av tre lager Jingle Jangle med två lager SV ovanpå. Ni kan ju se att lacket inte alls ville stanna på tipparna (och jag försökte!) och egentligen skulle jag väl behövt ytterligare ett lager Seche Vite för att nagellacket skulle varit helt fullmatat. 

Torktiden var normal och formulan ok. 


Det finns egentligen bara en sak att säga. Nästa gång jag vill använda Jingle Jangle så tänker jag använda underkläder i en passande färg :)

Färg: 4/5
Applicering/formula: 4/5

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5



// Sleepy Elin 

7 kommentarer:

  1. Det är verkligen ett fint glitter! Har funderat många gånger på att skaffa det men inte gjort det än.

    SvaraRadera
  2. Kanonfint! Har nyss fått detta till samlingen så får nog testa snart:)

    SvaraRadera
  3. Sååå vackert!! Härliga färger! :-)

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint. Men Blå Måndag är numera Lindas. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, jag kom på det ca 10 timmar senare :)

      Radera