torsdag 25 april 2013

Color Club "Rasberry Rush"


Idag är det Pink Thursday hos Princessemma och eftersom jag hittade ett rosa nagellack bland mina opublicerade bilder passar jag på att visa det idag, smart va? :) Så jag vill välkomna Rasberry Rush från Color Club! *applåderar* 

Rasberry Rush är det mörkaste av de två rosa lacken i Wicked Sweet-kollektionen som består av sju lack totalt. Det som är lite speciellt med just den här kollektionen är dock att alla lacken är parfymerade. Wicked Sweet visade jag ju er i början av månaden och den doftar typ blåbär, Rasberry Rush doftar... ja, godis :) Mer exakt än så kan jag nog inte bestämma doften, men man känner den ordentligt även efter att man lagt på SV och burit lacket ett par timmar :) Värt att nämna är att precis som Wicked Sweet är Rasberry Rush ett neonlakc och torkar lite matt, men jag vill ju ha mina nagellack blanka så ni får bara se såna bilder idag.


Färgen är som ni ser helt underbart rosa men jag tycker att kamera kanske gav mina naglar lite för mycket orange så det får ni tänka bort. Appliceringen och formulan var sådär faktiskt, det krävdes fyra lager för att lacket skulle bli opakt, jag tycker faktiskt att man skulle kunna säga att det här är ett crelly, dvs mitt emellan jelly och creme (kräm). När det gällde appliceringen så var formulan ganska tunn som sagt så lacket ville gärna rinna ner i nagelbanden. jag var dock otroligt darrhänt när jag målade så all städning jag behövde göra kan ju berott på det.



Jag gillar det här lacket skarpt. Det är precis min sorts KNALLrosa och jag gillar den crelly-iga looken som naglarna får. Och att lacket doftar godis är ju inte heller fy skam :) Det är bara det där med att det krävs fyra lager för att få lacket opakt, vilket är ett för mycket för min smak. Tre lager kan jag stå ut med men fyra gör lacken både segtorkade och så tar det så lång tid att lacka om :( Om jag har lite extra tid så kommer jag absolut att använda det här lacket i sommar för det har den rätta strand-looken, men om jag av någon anledning behöver lack a om snabbt så kommer det inte bli Rasberry Rush som jag plockar fram.


Färg: 5/5 
Applicering/formula: 3/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 


// Sleepy Elin

8 kommentarer:

  1. Åhhh vilken härlig rosa färg! verkligen en färg att bli glad av,..och lite kul att den doftar också :-D

    SvaraRadera
  2. Så härlig färg. Kanske får testa ett doftlack, känns lite udda:)

    SvaraRadera
  3. Underbar rosa verkligen!! Den gillade jag. :-)

    SvaraRadera
  4. Härlig färg! Doftlack känns lite läskigt men det kanske jag borde testa någon dag!

    SvaraRadera
  5. Detta var ju en härlig rosa färg! :)

    SvaraRadera
  6. Fan vad snyggt! Älskar färgen!

    SvaraRadera
  7. Härlig färg oc lite småkul med lukten. Hade ett som när jag var mindre älskade, får se om den känslan står sig sisådär 10 år senare..haa

    SvaraRadera