tisdag 23 april 2013

Dollish Polish "I'm Not Crazy, My Mother Had Me Tested"

Då är det dags att visa upp det tredje lacket ur Dollish Polish The Big Bang Theory-kollektion, I'm Not Crazy, My Mother Had Me Tested. Tidigare har ni ju sett BAZINGA! som gästnaglar och Coitus så efter idag är det bara Penny... Penny... Penny... kvar. Vi närmar oss ännu en kollektions-sammanfattning mina damer! :)

När jag skulle testa INCMMHMT så hade jag lite svårt att bestämma vilka underkläder som skulle passa bäst eftersom lacket består av glitter i massor av olika färger och storlekar. En färg som inte var representerad var dock brunbeige, eller nude som vi nagellacksnördar säger, så därför blev det Nerd från HM som fick agera underkläder den här gången. Nerd kanske inte gjorde manikyren till världens roligaste MEN den visar upp alla sidor av INCMMHMT och det är ju det som är det viktigaste, iaf hos en nagellacksblogg.


I'm Not Crazy, My Mother Had Me Tested består av glitter i hur många olika storlekar, former och färger som helst i en klar bas. Det är hexagoner i turkost (små och stora), svart, orange och gult, minimismå röda glitter, små fyrkantiga glitter i vitt och lila, strängglitter i vitt samt medelstora fyrkanter i svart och rött. Och om jag har missat något så ber jag om ursäkt men nu har jag stirrat så länge i flaskan att jag börjar bli vimmelkantig :)

För att få så mycket glitter på naglarna som jag har så krävs bara ett enda lager så torktiden är ju underbar. Det kan vara lite knixigt att få en jämn fördelning på de stora glittren men de andra fördelar sig bra över naglarna. Du behöver bara ett enda lager topplack för att få naglarna jämna vilket också är ett plus.



Jag är verkligen inte den personen som använder den här sortens glitterlack ofta - om jag ens testat något innan jag testade INCMMHMT men jag måste ändå erkänna att jag gillar det skarpt och jag kommer absolut använda det igen. Men mest så köpte jag nog lacken pga av inspirationen till kollektionen. The Big Bang Theory-serien är ju bara hur rolig som helst!

Färg: 4/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 


// Sleepy Elin 

5 kommentarer:

  1. Åh se där, det tredje lacket ur Big Bang Theory. Det är ju sååå snyggt det här, så mycket läckra färger i glittret. Du gjorde det bra att ha nudefärg under, även om jag har sååå svårt för nudefärgen....Snyggt lack är det iaf, sååå glad att vi satt uppe den natten! Den var speciell. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har så svårt att köra en kollektion rakt av så det tar lite tid för mig att visa dem :D
      Ja, den natten var lite speciell. Jag är så glad att jag verkligen tog mig tid och ork att sitta uppe för lacken är värda all missad sömn :)

      Radera
  2. Snyggt! Jag gillade detta på ljus bas, har mest sett det på mörkare lack och då inte alls tyckt att det var snyggt men så här var det verkligen fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? :) Jag tycker också att det passade med en ljus bas och jag gillar manikyren (och lacket) jättemycket).

      Radera
  3. Jag är inte så förtjust i lacken från denna kollektionen även om jag fullkomligt älskar serien:)
    Här ser jag väldigt mycket tetris över detta lacket:)

    SvaraRadera