lördag 20 april 2013

EOTD - Blå

Igår kväll så var jag in till stan och träffade 11 st likasinnade tjejer - och med det menar jag 11 st tjejer som är ungefär lika tokiga i nagellack som jag. Dessa tjejer har jag lärt känna via Facebook-gruppen Lacka - Byt  och det var den tredje nagellacksträffen som jag varit med på. Och jag hade så otroligt roligt! Jag vet inte hur mycket nagellack det pratades egentligen, det pratades om så otroligt många olika saker, men det var superkul att få ansikten på människor man pratat med via Facebook så länge.

När man ska träffa nya människor så där så måste man fixa till sig lite också - så jag gick all in när det gällde smink och naglar :) Sminket får ni så nu och naglarna får ni se imorgon som mitt bidrag till Nail Art Sunday. Jag kan ju avslöja att temat var blått...

Jag menar verkligen inte det här som skryt nu - men jag är så otroligt nöjd med hur min sminkning blev! Brynen blev perfekt markerade, fransarna är ju helt outstanding (!!!) och den blå skuggan blev sotad bättre än jag någonsin lyckats med förut. Jag är så sjukt stolt!


Jag älskar verkligen den dramatiska look som fransarna gav mina ögon, jag måste erkänna att det här lätt kan bli ett beroende. Vem vill inte se ut som en pang-brud liksom?! :P

Jag har använt:
 

Ansikte:
Bare Minerals Prime Time 
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10
Bare Minerals Original Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
Loréal Blush True Rose

Öga:
MUS Eyeprimer Clear   

MUS ED Artiqa MUS MS 
Midnight Sailor MUS MS Muffin
MaxFactor Masterpiece Max Mascara
RIMMEL Dark Brown Eyebrow Pencil
 
LUMENE Eyebrow Shaping Wax

Läppar:
Dior Addict Ultra-Gloss nr 267 Pearl  


 

// Sleepy Elin
 

14 kommentarer:

  1. Men WOW så snyggt det blev! :D Du kan med gott samvete känna dig nöjd tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att se, gillar dom blå färgerna på dig!

    SvaraRadera
  3. Skitsnyggt! :) Ska bli kul och se hur naglarna blev också :)
    /Rebecka

    SvaraRadera
  4. Man får vara sjukt stolt. Stoppa undan Jante ett tag. Särskilt när du har all rätt i världen att vara sjukt stolt för det där var jättefint. *kanske lite avis* ;)

    SvaraRadera
  5. Det var riktigt fin, hela du är så fin! :)

    SvaraRadera
  6. Vad bra det blev! Så himla fina ögonfransar du har!

    SvaraRadera
  7. Outstanding ögonfransar:)

    SvaraRadera
  8. Hela du var superfin! Tack för en underbar kväll! Har inte haft så roligt på evigheter! :)

    SvaraRadera
  9. Wow, vilka fransar! :-)Och superfint med det blå! Jag är också nyfiken på naglarna nu...

    SvaraRadera
  10. Man får vara nöjd och man får säga det!:) Tycker du har all anledning till det, det blev väldigt snyggt och som du säger, fransarna blev suveränt fina...

    SvaraRadera
  11. Åh du är ju såååå himla snygg! Makeupen blev kanonbra och dina fransar är ju outstanding! :-)

    SvaraRadera
  12. Jättesnyggt! Det ser så perfekt och proffsigt ut.

    SvaraRadera
  13. Men jösses! Har du världens finaste blå ögon? Sminkningen är jättesnygg, men din blåa färg på iris och med den mörka ringen ytterst. Maj gaad! Sitter här med blaskiga blå ögon som knappt syns och är avis. :)

    SvaraRadera