lördag 6 april 2013

HM "Sparkle & Shine Baby"

Blir det en sån där mellan-lördag idag när det inte händer så mycket roligt på bloggen eller blir den en lördag full av roliga inlägg? Jag har faktiskt inte bestämt mig än så allt kan hända...

Något som jag dock HAR bestämt mig för är att visa ännu ett HM-lack och nu har turen gått till Sparkle & Shine Baby. Från början köpte jag det här lacken enkom för att representera guld i min nail art på temat pojkvän/partner som LeLack hade i november förra året. Nu blev det inte så att lacket användes då det kändes för ljust i färgen för att kunna representera det gula guldet i ringen så Sparkle & Shine Baby har stått otestat fram tills nu. 

Jag använder aldrig guldiga lack med flit, jag vet inte varför men jag känner inte att de riktigt passar mig. Men ändå så kan jag inte sluta köpa dem tydligen för jag har ett helt gäng... och S&SB är den ljusaste av dem alla.


Precis som med Pink Macaroon som jag visade i torsdags så har inte det här lacket den typiska "HM-opaktheten". Det krävdes tre lager för att få även det här lacket opakt och jag blev lika förvånad den här gången. Precis som vanligt har jag lagt ett lager SV för att få extra glans och torktiden mellan lagren var annars normal. 

När det gäller färgen så tänker jag genast på kattguld av någon anledning... Jag har typ inga minnen alls av hur kattguld ser ut (jag har guldfisksminne) men jag associerar ändå färgen dit av någon anledning.



Så ja, Sparkle & Shine Baby är väl okej men inte riktigt min kopp te. Men det kan absolut hända att jag bär detta lack igen, man ska aldrig säga aldrig!
 
Färg: 3/5 
Applicering/formula: 4/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5 


// Sleepy Elin 

9 kommentarer:

  1. Jag tycker den är fin, men så älskar ju jag guldlack. Aningen för ljus kanske för mig så det är nog inget jag kommer skaffa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tyckte också den kändes lite ljus. Men... lacken kan absolut få fortsätta bo hos mig :)

      Radera
  2. Det är fint, men jag gillar Zoya Ziv mer. :-) Det händer lite mer i Ziv. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte Ziv så jag vet inte hur stor skillnaden är om jag ska vara ärlig :)

      Radera
  3. Guld är inte min kopp te heller riktigt, men det här var ändå riktigt fint i mina ögon. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi två :) Det är fint, men inte "rätt" på något vis.

      Radera
    2. Instämmer! Fint, men ändå inte när jag bär det ^^

      Radera
  4. Jag gillar guldlack men det här var nog lite för ljust och "platt" för min smak.

    SvaraRadera
  5. Gillar inte guldlack men detta är tillräckligt ljust för att jag skulle kunna bära det
    . Har dock Gina Tricot "Gold" (som är lite ljusare t.o.m) och det räcker för mig :)
    Men tycker du passar bra i denna!

    SvaraRadera