torsdag 18 april 2013

Zoya "Kissy"

Jag äger endast fem st lack från Zoya men hitintills har bara ett enda (Alegra) fått visa upp sig på bloggen och eftersom det verkligen var evigheter sedan så tänkte jag att det var dags igen. Eftersom det är Pink Thursday hos Princessemma så passar jag på att visa upp den rosa skönheten Kissy.

Kissy köpte jag när jag var i Göteborg i månadsskiftet februari/mars under nagellacksträffen som jag var med på. Min syster sa att jag skulle köpa ett nagellack som alltid skulle påminna mig om Göteborg och när vi var in i Pure Cosmetic så fångade Kissy min blick direkt. Och det klart hon gjorde för hon är ett underbart hallonrosa glitterlack med holografiskt strängglitter. Man blir som hypnotiserad av att titta på flaskan och när man bär det på naglarna är allt annat oviktigt. Det är verkligen sjukt vackert. Och otroligt svårt att få bra bilder på, tyvärr. Kameran fick verkligen spader att av glitter så fokusen är lite här och där vilket jag ber om ursäkt för :/


Tyvärr gjorde jag inta anteckningar när jag bar Kissy och mitt minne är ju inte det bästa heller men jag är iaf 100% säker på att jag har två lager av Kissy och ett lager SV på bilderna. Däremot minns jag inte vad det var för lack jag använde som underkläder... :/

Lacket var lättapplicerat för ingen städning behövdes men det är ganska törstigt på topplack så att lägga två lager istället för ett som jag gjorde rekommenderas. Sen så hamnar det ju lite strängglitter längst ut på tipparna så att wrappa dem ordentligt med topplacket så du inte får stickiga tippar. 



Min kärlek för det här lacket är riktigt stor. Jag önskar bara att det var en gnutta mer strängglitter. För ett par månader sedan var strängglitter verkligen inte min kopp te men tydligen så har min smak ändrats utan att jag märkt det :) Behöver alla Kissy i sin samling? Nej, antagligen inte, men för dem som tycker om rosa så tror jag att det kan vara en home run.

Färg: 4/5 
Applicering/formula: 4/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5 


// Sleepy Elin

5 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen färgen men stängglittret skrämmer bort mig!

    SvaraRadera
  2. Å färgen är fin men jag gillar inte alls strängglitter, hade varit mkt snyggare med bara glitter ;)

    Snyggt med fransförlägningen :)
    Kram

    SvaraRadera