tisdag 7 maj 2013

Color Club "Worth The Risque"

Temavecka: Holo

Vad säger ni om att titta på lite mer holo idag? Jag har ju faktiskt ett till silverholo som vi skulle kunna titta närmare på... Holo-lack nummer två för dagen är alltså Worth The Risque från Color Club, ett av två holos i Femme Fatal Collection som släpptes våren 2009 vilket också betyder att det är ett av de första holo-lack som Color Club släppte tillsammans med Revvvolution som kom i samma kollektion. Jag har hyfsat nyligen blivit ägare till Revvvolution så även det lacket bör ju dyka upp här så småningom :D 

Precis som Coronation som jag visade tidigare idag så är inte Worth The Risque heller ett linjärt holo utan ett scattered holo och som ni kommer se på bilderna här under så kan man inte se särskilt mycket holo alls tyvärr, inte ens med solbilder som detta faktiskt är. Lite tråkigt känns det allt men man kan ju inte få allt här i livet och jag tycker ändå att WTR förtjänar sin plats i min samling för det är otroligt vackert precis som det är!


Det var inte helt smärtfritt att applicera Worth The Risque, trots att jag hade grundat med Aqua Base från Nfu Oh, eftersom jag var tvungen att lägga ett supertunnt andra lager för annars började lacket skrynkla sig. På någon nagel så råkade jag ha lite för mycket lack på penseln och det straffade sig direkt tyvärr men som tur är så rätade skrynklorna ut sig när jag la Seche Vite *glad*

WTR blir faktiskt opakt till 95% efter bara ett lager så det gör inget att det andra lagret måste bli tunt för det räcker ändå. Torktiden var helt ok och lacket har precis rätt formula så det hamnar bara där man vill att det ska hamna (läs: där man är och pillar med penseln).


Nu är ni säkert ett gäng som tycker att Coronation och Worth The Risque är superlika varandra men det är de faktiskt inte. WTR har mycket mindre silverglitter än vad Coronation har så upplevelsen av lacken är faktisk inte särskilt lika alls. Jag vet faktiskt inte ens vilket av de två som jag skulle välja om jag bara fick ha ett av dem i min samling... 

Färg: 4/5
Applicering/formula:
3/5
 

Elins betyg baserat på "känsla": 4/5


 // Sleepy Elin 
 

6 kommentarer:

  1. Jag tycker det verkas vara stor skillnad på dem ändå wtr verkas så mycket finkornigare. //lacknörden ;) Inte jättemycket holo i denna, men jag har ju också hört att de första batcherna var mer holografiska än de som säljs nu. Oavsett ett trevligt lack. :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vad konstigt att läsa detta! Jag har precis lackat färdigt med WTR själv och valet ikväll stod just mellan WTR och Revvvolution :) Fina bilder tycker jag!
    //Eva Sundholm

    SvaraRadera
  3. Det här har jag med och jag gillar't! :)
    Det här lacket vinner på att skippa SV, då får man lite starkare regnbågar och det är ju aldrig fel ;)

    SvaraRadera
  4. Ja jag känner nog samma för detta, jag har ju det och visst det är hyfsat fint, men jag vill gärna ha mer färg på mina holos...:-)

    SvaraRadera
  5. De var ju holografiska när kollektionen släpptes men senare batcher är tyvärr mindre holo. Inte så holo som värstinglacken men alla fall holo. :D

    SvaraRadera
  6. Nej, jag gillade nog faktiskt det förra silvret bättre.. detta kändes lite "mjäkigt" (tråkigt) i jämförelse..

    SvaraRadera