söndag 12 maj 2013

Nail Art Sunday - Tema: Gräsliga Veckan

Sent om sider kommer mitt bidrag till Nail Art Sunday upp. LeLack bestämde att temat skulle vara "Gräsliga Veckan" och eftersom jag bara för någon vecka sedan raderade alla bilder på misslyckade manikyrer så var jag ju tvungen att hitta på något till idag...  

... så jag gjorde något hyfsat ordagrant istället :) Detta är alltså en manikyr där jag läser temat "gräs-liga veckan" och så föddes min golf-manikyr. Jag försökte få till en gränskänsla på naglarna genom att använda mig av tre olika lack som jag svampade med i omgångar och ihopblandat och de vita prickarna ska då symbolisera golfbollar... Jag klarade inte av att göra prickarna helt random så de fick bli i ett snyggt mönster och på det stora hela så tycker jag faktiskt att det blev riktigt snyggt - och väldigt passande iom mitt nya sommarjobb på en golfrange :)


Lacken som användes var OPI Bikini Envy som bas över hela nageln och sedan kluttade jag ut Bikini Envy, China Glaze Cha Cha Cha samt Holly-Day (wow vilka snygga naglar jag hade på de bilderna!!!) på en bit tejp och blandade dem hej vilt på en make up-svamp för att få till lite gräskänsla. Sedan så la jag också lite lite Lonesome George från Cirque för att få ännu lite mer djup. Jag vet inte riktigt hur mycket det gjorde egentligen men... 

... de vita prickarna är så klart gjorda med en dotting tool i två olika storlekar och nr 35 från Viva la Diva.


Ja, det är kanske inte gräslig manikyr men den försöker iaf föra intrycket av att vara gräs-lig :) Jag gillar den och kommer nog försöka mig på något liknande i andra färger framöver. Kan tänka mig vad snyggt det skulle bli i blått..! *börjar planera vilka färger som ska användas då*
 

// Sleepy Elin 

7 kommentarer:

  1. Denna manikyren balanserar på gränsen. Den är ju på tok för snygg för att egentligen matcha Gräsliga Veckan men tankebanan är ju helt rätt. Och snäll som jag är så är det klart att det är godkänt:)

    SvaraRadera
  2. Den här var gräslig på ett bra sätt =) Jättefint mönster!

    SvaraRadera
  3. Kul att du vågar vara lite rebell, det gillar jag ;) Fin manikyr!

    SvaraRadera
  4. Fint! Och roligt att du tolkar temat lite annorlunda :)

    SvaraRadera
  5. Hahaha där fick du till det, kul att du tolkade det så. Läckert! :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, jag älskar din tolkning av temat! Helt suveränt och manikyren är det då rakt inget fel på :)

    SvaraRadera