tisdag 7 maj 2013

OPI DS "Coronation"

Temavecka: Holo

Idag tänkte jag att vi skulle köra lite färglöst här på bloggen... men färglöst behöver absolut inte betyda trist ska ni veta - för Coronation från OPI är allt annat än trist! Coronation är från OPIs DS-kollektion och även om det inte är det mest holografiska lacket av dem alla är det ändå dösnyggt och jag kände mig som en prinsessa med detta silverglittriga lack på naglarna. 

Än så länge så har jag tyckt om alla OPI DS-lack som jag testat förutom ett (som därför inte visats på bloggen än men med lite tur kanske jag kan klämma in även det lacket den här veckan) och om ni vill se alla DS-lack som visast på bloggen så tycker jag ni ska använda er av etiketten OPI DS så sorteras de inläggen ut. Nästa gång jag ska onlineshoppa så tror jag dock att jag ska slå till på några fler DS-lack, jag har fått cravings efter både Classic och Illuminate men kan gärna tänka mig både Magic och Mystery ocskå. Och alla äldre lack med linjär holo ska vi ju inte glömma... *drömmer mig bort*


Det ni ser på bilderna är ett endaste lager av Coronation ovanpå ett annat grått lack som fick agera underkläder. Tyvärr vet jag inte vilket grått lack det var för det har jag tydligen inte skrivit upp... Om man inte använder underkläder tippar jag att lacket blir opakt på två eller tre lager lite beroende på vilken längd man har på naglarna. 

Appliceringen gick som en dans och torktiden var också bra, vilket iofs kan bero på att jag bara la ett endaste lager. Så här i efterhand så känns det lite trist att jag valde att testa Coronation med underkläder så nästa gång jag visar det kommer det absolut att bli helt självt.


Coronation föll mig verkligen i smaken och jag hoppas att även ni tycker att den förtjänar en plats under holoveckan. Lacket är som sagt inte det mest holografiska jag äger men jag tror ändå jag gillar den här versionen med scattered holo bättre än några av mina silvriga lack med linjär holo. Kanske för att just det här lacket får mig att tänka på riddare i silvriga rustningar..?

Färg: 4/5  
Applicering/formula: 5/5  
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5  

 

// Sleepy Elin

3 kommentarer:

  1. Nog gills den som holo även om det inte är superholo. :) den var fin på något vis, äger inget DS än sålänge.

    SvaraRadera
  2. Glittrar fint och jag kan tänka mig att det glittrar ännu finare i solen:)

    SvaraRadera
  3. Tänker på riddare i rustningar.. vet inte varför med det var det första jag tänkte å. Och vem ville inte bli räddad av en prins när man var liten? =)

    SvaraRadera