torsdag 9 maj 2013

Orly "Miss Conduct"

Temavecka: Holo

Det var nog inget högt odds på att jag skulle visa något rosa idag gissar jag, men att det skulle bli just det här lacket visste ni så klart inte :) Det är alltså Pink Thursday hos Princessemma och lacket som vi ska njuta av idag är inget mindre än Miss Conduct från Orly.

Jag måste erkänna att det känns lite halvfuskigt att jag visar ett lack med prismatiskt glitter i under min holovecka... men nöden har tyvärr ingen lag :) Jag tycker dock att Miss Conduct absolut är tillräckligt vacker för att visas under en holovecka och skulle det vara så att ni inte tycker det så kan jag väl alltid ha en till temavecka med bara holo längre fram i vår eller under sommaren. Tills dess får ni "hålla tillgodo" med Miss Conduct - ett av mina absoluta rosa favoritlack!


Miss Conduct är ett sådant lack som inte behöver några underkläder utan blir opakt av egen maskin, för mig krävdes tre lager för det. Jag vågar nog också påstå att lacket vinner på att läggas i tre lager istället för bara två ovanpå underkläder för djupet som blir är helt magiskt. De dagar jag bar Miss Conduct blev det mycket stirrande på naglarna ska jag erkänna :)

Formulan är således jättebra och lacket är otroligt lättapplicerat, jag behövde inte städa över huvud taget och torktiden var helt normal för tre lager glitterlack.


För mig känns det här lacket helt unikt, både i färg, formula och finish och jag är otroligt glad att jag bestämde mig för att köpa det här lacket ur The Naughty Or Nice Collection när de andra två lacken kanske inte riktigt varit allt det jag hoppats de skulle vara. Jag gillar Miss Conduct så pass att jag funderar på att skaffa en back-up och det säger ju en hel del!

Färg: 5/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 


// Sleepy Elin

8 kommentarer:

  1. Miss Conduct är en riktig snygging!

    SvaraRadera
  2. Miss Conduct är vacker och sååå mysko att jag inte lackat med det än....Det måste ändras! :-)

    SvaraRadera
  3. Miss Conduct är verkligen väldigt vackert.

    SvaraRadera
  4. En av mina favoriter i den rosa kategorin tror jag:)

    SvaraRadera
  5. Den var riktigt snygg! Jag har inte testat mina Orly än, måste snarast åtgärdas tror jag.

    SvaraRadera
  6. Ett av mina favoriter i samlingen. HELT underbart!!

    SvaraRadera
  7. Miss C är verkligen ett underbart lack! Jag älskar det också och gick också och stirrade på naglarna hela tiden! :D

    SvaraRadera
  8. Å detta lack är så fint, de vill jag snart äga :)
    Kul att du är med idag på min Pinkthursday :)

    Läste om ditt hauloinlägg med alla lack och såg mina två franken lack, ska bli kul att se dem på dina naglar framöver :D
    Kram!

    SvaraRadera