tisdag 11 juni 2013

butter LONDON "Fiddlesticks"

Det var evigheter sedan jag skrev något jag vet och jag har inga ursäkter alls. Jag har bara inte känt för att göra det så jag har låtit bli. Egentligen är väl inte skrivlusten så stor idag heller men jag hittade de här bilderna när jag kikade igenom bloggen och då kan jag ju passa på att visa er dem också :)

För att vara ärlig så känns det som att den här bloggen skapades ur ett behov att ha något att göra. När jag sa upp mig från McD så hade jag jobbat " heltid+ " i sju år och att gå från det till att inte göra något alls var skitsvårt rent ut sagt. Men nu i maj så började jag sommarjobba samt att jag pluggar Företagsekonomi B nu i juni och sen så vill jag hinna spela golf och göra allt annat som jag inte hunnit de senaste sju åren. Så bloggen har blivit lidande. Men bara för att jag inte skriver betyder det inte att jag har slutat måla naglarna eller utöka samlingen, ska ni veta. Samlingen växer hela tiden (och jag uppdaterar samlingslistan kontinuerligt) och även om mina manikyrer kanske bärs en dag längre än förut så kommer jag ALDRIG gå tillbaka till nakennaglar. Och jag tar fortfarande bilder på alla lack jag testar så att jag ska kunna blogga om dem om andan faller på.
 

Bla bla bla... Jag har skrivit mycket om inget alls och det är inte för än nu jag inser att jag inte presenterat lacket som jag bär på bilderna. Det är Fiddlesticks från butter LONDON som är ett av lacken ur deras Holiday 2012-kollektion. De här bilderna har legat ett tag så jag minns tyvärr inte hur många lager jag har men jag gissar på 2-3 och ett lager SV. Men om man kikar noggrant så kan man se att det nog behövts ett till lager SV...

Jag har för mig att formulan var ok om än lite klistrig. Jag minns också att jag inte alls tyckte att lacket var lika snyggt på naglarna som jag hoppats :/


Fiddlesticks blev alltså inget höjdare hos mig tyvärr även om det är ganska tjusigt på bilderna. Men ibland blir det väl så, det som är snyggt på någon annans naglar passar inte alltid en själv.

Färg: 3/5
Applicering/formula: 4/5
Elins betyg baserat på "känsla": 3/5


// Sleepy Elin 

4 kommentarer:

  1. Jag blev totalkär i det där lacket! Jag som aldrig brukar falla för BL..

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är dösnyggt!! påminner nästan perfekt om mitt bröllopslack jag hade för fyra år sedan, som kickade igång mitt lackintresse på nytt. Men det är något okänt studio-märke som ingen människa känner till på det.

    Jag förstår precis din "bloggkramp". Jag är en periodare på bloggen, och har därför varit på väg att lägga ner flera gånger. Men varje gång jag "slutat" så kommer suget tillbaka. Så nu bloggar jag när lusten finns, och förlåter mig själv när det blir lite glest med inlägg. Jag tror alla bloggare känner igen sig, så oroa dig inte, vi finns kvar. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det var riktig fin färg och lyster i den där!

    Blogga som du känner för, det är ingen som blir sur för att det inte kommer inlägg med samma regelbundenhet jämt! Golf låter roligare än Företagsekonomi för övrigt ;)

    SvaraRadera
  4. Snyggt lack och du, bloggen är ju till för dej :) o vi finns kvar här ;)

    SvaraRadera