torsdag 25 juli 2013

OPI "Can't Let Go" (Liquid Sand)

Och här kommer det nionde lacket under juli, precis som jag lovade er :) Och eftersom det är ett par dagar kvar av månaden finns det ju absolut förhoppningar om att jag hinner visa er några till också, om jag slutar lata mig vill säga ;)

Dagens underverk är Cant't Let Go från OPI, ett lila Liquid Sand-lack från Mariah Carey-kollektionen som kom ut nu i våras (hm, känns det inte som om de har funnits längre?). Jag har fortfarande inte hunnit testa så många olika texturlack trots att de flesta nagellacksmärken kommit ut med minst en kollektion men jag tycker ändå att just OPIs känns mest Elin. Jag vill ha mina texturlack med glitter och massor av färg och inte nästan matta och endast lite ruggade i ytan. Det är därför jag köpt ett Sugar Crush-lack från IsaDora samt ett RoughSparkle-lack från Depend, mer glitter i dem helt enkelt. Orlys Mega Pixel-kollektion känns också riktigt lockande så något av dem kommer nog också få flytta hem till mig.


För att få Can't Let Go opakt behövdes bara två lättlackade lager och sen så la jag bara topplack på ringfigret, mest för att se hur lacket skulle se ut då men också för att få en liten accent. Liquid Sand-lacken torkar hyfsat snabbt, men jag tycker tyvärr inte att dte kan mäta sig med en manikyr som behöver Seche Vite. Snabbtorkande överlack är något jag inte klarar mig utan nu för tiden och därför tycker jag att det är lite jobbigt att vänta den extra tiden innan man kan använda händerna ordentligt igen. Skillnaden är kanske inte så jättestor egentligen men det är iaf en reflektion som jag har gjort.


Jag gillar färgen och finishen (både utan och med topplack) och känner på mig att dessa texturlack är här för att stanna vilket Can't Let Go absolut kan ta åt sig äran för - detta var ju trots allt ett av de första texturlacken av OPI och på marknaden (så vitt jag vet). I love the glitter and I love the glamour!

Färg: 5/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 4/5
Inköpsställe: Bangerhead


// Sleepy Elin

4 kommentarer:

  1. Håller med, kom inte denna typ direkt efter jul? Fantastiskt vacker är den i alla fall, roligt med accentnageln, smart tänkt där ;)

    SvaraRadera
  2. MM sååå snyggt! Håller med dig om att man blivit van med SV och tycker det är drygt när man inte kan ha det på för att det torkar så fort...:-)

    SvaraRadera
  3. De släpptes ju i januari så de har funnits ute i snart sju månader. :-) Det här är riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  4. Det här är verkligen hur snyggt som helst! Jag har bara den som mini men måste nog allt skaffa mig en stor flaska också..

    SvaraRadera