söndag 15 september 2013

Nail Art Sunday - Tema: Spets

Jag är inte nöjd och pojkvännen tyckte INTE det var snyggt men ibland får man bjuda på sig själv helt enkelt. Jag vill ju verkligen vara men på LeLacks Nail Art Sunday och är temat spets så är det.

Lite kuriosa bakom den här manikyren då...? Well, tydligen är jag inte spets-människa alls så det var inte lätt att hitta någon lite tygbit med spets på... för än jag kom att tänka på mina trosor! Så ja, jag har klippt sönder ett par trosor och satt fast på naglarna. DET är verkligen inte något man gör varje dag! Något jag inte tänkte på när jag planerade den här sortens spetsmanikyr var att tyget skulle bli hårt av lacket när jag försökte fästa det. Jag hade helt enkelt inte tänkt så långt. Först tänkte jag fästa spetsen med nagellim men det slutade med att jag limmade fast mig själv och sedan körde jag på ett flödigt lager SV på nageln att trycka fast spetsen med. Det funkade iaf lite bättre.


Lacken jag bär under är nr 05 från Layla (som jag fick av Maria i Födelsedagsgruppen, TACK Maria!!!) och det vita är nr 35 från Viva la Diva.


Och här kommer en lite surprise! Spetsmanikyren ovan är egentligen bara ett nödvändigt ont eftersom det var denna design som var det första som ploppade upp i mitt huvud när jag läste temat spets. Jag ville dock inte fila ner mina egna naglar så jag fick göra en mandelform/stiletto (nageln är lite för lång för att vara mandelform och för kort för att vara stiletto) på en sticka istället. 

Designen blev precis som jag hade tänkt mig och jag önskar att jag kunnat visa er den "live" istället för på sticka så här. Nån gång ska jag testa mandelform/stiletto och den här designen gör ju inte längtan mindre... :)


Lacken som användes till den här manikyren var Raven från Zoya och Nova från China Glaze. De passar så otroligt bra tillsammans!

Det var allt för den här gången, spring nu vidare till LeLack och kika på vad resten av bloggvärlden hittat på!


// Sleepy Elin 

8 kommentarer:

  1. Njae, jag gillar ringfingret, men tummen var så där. Och jag måste nog erkänna att stiletto inte är min grej riktigt, men skitsnygg design på gradienten.

    SvaraRadera
  2. Har sett liknande som din med äkta spets (vet inte om de andra jag sett är trosor dock) hihi. Har själv inte testat men vill testa! :)

    Själv tycker jag att det kan vara snyggt med stilettos men jag vet att jag inte skulle kunna ha det då mina naglar skulle brytas av direkt. Däremot, om jag skulle ha korta naglar naturligt och alltid gå till någon som gjorde dem längre och alltid fyllde på så skulle jag definitivt ibland variera till det med stilettos. :D

    SvaraRadera
  3. Tycker Stiletto är coolt, men mina naglar, som alltid går av, skulle aldrig palla tyvärr.

    Och nej, det är verkligen inte varje dag man bär sina trosor på naglarna! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte vara copycat och testa att göra något liknande som du, jag hoppas det är ok. Men jag klipper inte sönder några trosor. ;-)
    Jag gillar inte stiletto naglar, det ser livsfarligt ut! ;)

    SvaraRadera
  5. Vad gammal och tantig jag känner mig när tanken slår mig att jag inte hade kunnat göra så där ens om jag velat, äger nämligen inga spetstrosor;) Bomull må inte vara lika sexigt men ack så skönt.

    Gillar din stilettodesign även om jag ha väldigt svårt för stiletto. Inte lika mycket som den där spadvarianten av naglarna (kommer inte ihåg namnet) men fortfarande svårt.

    SvaraRadera
  6. Haha, underbart med trosorna! Ringfingret blev ju riktigt bra :)

    SvaraRadera
  7. Hahaha vad finurlig du är! Klipper sönder kläder för nail art, ja då är man nörd :D

    SvaraRadera
  8. Sååå coolt och snyggt ju. Tycker ringfingret är sååå vackert! :-)

    SvaraRadera