måndag 23 september 2013

Zoya "Song"

Det är dags för mig att visa upp ett lack som jag är oändligt glad att jag äger - nämligen Song från Zoya. Det var ett av de första lacken som hamnade på min önskelista för över ett år sedan men eftersom Zoya är lite jobbigare att få tag i än tex OPI, Essie och China Glaze så dröjde det ända till nu innan det joinade min samling. Tack Maja från Födelsedagsgruppen!

Det finns massor av anledningar till att jag visar just Song idag och en av dem är att det är Blå Måndag hos Nail Me men sen så bar jag också den här manikyren till och med igår kväll så bilderna är verkligen pinfärska. Så färska att om man jämför med bilder på tex Layla-lacket eller Progressivo från HITS så ser man att jag har plockat bort mitt Depend GelLack från tumnageln samt filat ner den så att sprickan nu är borta. Jag tror jag har haft Depends silkesfiber samt GelLack på den där nageln sedan slutet av juli... Drygt som satan när naglarna går av men ändå bra att man kan "laga" dem. Nåväl, jag gillar min "nakna" och korta tumnagel och Song var precis rätt lack att fira "befrielsen" med :)


Lemmings i all ära (lemming = lack man suktat efter lääänge) men något som jag inte visste om Song var att det är en one coater - även på mina långa naglar! På bilderna är det alltså baslack, ett lager av Song samt Seche Vite. Formulan var helt underbar, jag förstod precis vad folk menar när de säger att Zoyas formula är bäst för det här var en barnlek att lacka med.

En liten notis kan dock vara att detta inte är ett lack för er som vill framhäva solbrännan. Jag såg nästan vit ut när jag bar lacket trots att jag vet att jag inte är det. Det är kanske därför inget sommarlack men hösten kommer ju galopperande och då kan man ju vilja piffa upp naglarna med en pigg blå färg.


*Älsk* på det här lacket alltså! Skitfint, lättapplicerat och så mycket mer kan man faktiskt inte önska sig :) Jag måste absolut införskaffa lite fler Zoya nån gång när jag har råd. Just nu vet jag inte ens när jag har råd med nästa nagellacksinköp så jag får helt enkelt nöja mig med dem jag har så länge, för jag har ju inte ens testat alla dem, haha!

Färg: 5/5 
Applicering/formula: 5/5 
Elins betyg baserat på "känsla": 5/5 
Inköpsställe: Fått i present


// Sleepy Elin

5 kommentarer:

  1. Verkligen jättesnyggt! Älskar blått, och Zoyas lack är ju som du skriver helt underbara i formulan. Det här kommer upp på min wishlist pronto!

    SvaraRadera
  2. Kul att du kommit igång och blogga igen :)!

    SvaraRadera
  3. Hamnade på min önskelista nu :)

    SvaraRadera