tisdag 29 oktober 2013

EOTD - Psychic turquoise

Inlägg nr 400 på Sleepy Elin!!! Woho!!!


Dag två i mitt sminkmaraton och idag blir det turkosblå toner. Om jag inte minns fel så är det här en sminkning från i mitten av månaden när jag åkte och hälsade på min vän som bor i Uppsala. Jag hade inte burit ögonskugga på ett par dagar så jag blev chockad varje gång jag såg mig i spegeln eftersom jag valt att göra en väldigt stark sminkning.


Det här var den andra sminkningen jag gjorde med Original-paletten från Sleek som jag fick av Emelie i födelsedagspresent. Och jag har varit helt förälskad  den paletten sedan dess vilket ni kommer att märka på de sminkningar som kommer. Jag har faktiskt använt den så mycket att jag tyckte att Sleek Original Palette skulle gå en egen etikett. Jag tänkte att på det viset kan ni som har den paletten faktiskt få massor av inspiration väldigt enkelt.


Jag vet väldigt sällan i vilken färg jag ska sminka mig när jag börjar, det brukar jag bestämma när basen är klar. Då har jag oftast gluttat lite i sminklådorna och fått en känsla eller vision som jag sen vill förmedla.


Jag har använt:
 

Ansikte:
Bare Minerals Prime Time
Bare Minerals SPF 15 Foundation Fairly Light N10
Bare Minerals Original Mineral Veil
Bare Minerals All-Over-Face Color Warmth
MUS Blush Must Have 


Bild lånad från Humble Honesty
Öga:
MUS Eyeprimer Clear
Sleek Original Palette, nr 5 & 3
MUS MS Muffin
MaxFactor Masterpiece Max Mascara

RIMMEL Dark Brown Eyebrow Pencil
LUMENE Eyebrow Shaping Wax


// Sleepy Elin 

1 kommentar: