lördag 22 februari 2014

Recolution - min nya kärlek

Shellack från CND och Gelish känner ni säkert igen. Eller varför inte Depends GelLack..? Recolution är LCNs version och jag kan inte säga annat än att jag älskar resultatet! 

Recolution är ett permanent lackningssystem som ger en hållbar manikyr i 3-4 veckor. Det är inget material man gör förlängningar med, utan förstärkningar av den egna nageln, och man kan välja att lacka med en permanent färg eller göra en genomskinlig förstärkning. För dem som inte vill göra regelrätta gelenaglar men ändå vill att deras naglar ska hålla bättre och orka bli längre är detta ett perfekt alternativ då Recolution är 50% gele och 50% nagellack. 


Dessa naglar är gjorda med Recolution och sedan har vi lackat med ett vanligt nagellack ovanpå. Kunden upplevde innan att hennes naglar skivade sig och att de aldrig nådde önskad längd medan vi under detta återbesök kunde konstatera att det endast var en nagel som hade skivat sig lite och att längden äntligen började bli den hon ville. Jag är övertygad om att vi vid nästa besök kommer ha långa, snygga och friska naglar under materialet samt att de alla kommer ha samma form.

Är du sugen på att testa Recolution? Hör av dig till mig på mailen (sleepy.elin@gmail.com) eller skriv en kommentar i inlägget så får du information ang. priser och datum som finns tillgängliga för behandlingar. 


// Sleepy Elin


Ps. Lacket som vi använt ovanpå den genomskinliga förstärkningen heter Dorothy Who? och är från China Glaze. Ds. 

5 kommentarer:

  1. Bra grej! Hade nog bett dig fixa åt mig om jag bodde närmare! Har också skivande naglar och problem att få dem att hålla.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är verkligen supernöjd! Efter 12 dagar var manikyren fortfarande lika fin men tillslut kände jag att det räckte med blått glitterlack för ett tag så nu är det borttaget :)

    SvaraRadera
  3. Hej, Vart kan man göra detta och vad kostar det? :) Med vänlig hälsning, Emelie

    SvaraRadera